Oldal kiválasztása

Kezdjük ott, hogy mi az a Messenger? Sokaknak jól cseng, de sokak nem tulajdonítottak még mellé bármit is. A Messenger a Facebookból kivált kommunikációs chat alkalmazás. Világszinten majd 1,5 milliárd felhasználója van. Brutális számadat, fel se tudjuk fogni.

Mi az a chatbot?

Egy virtuális chatelő robot, írhatnánk így is, hogy mindenki számára egyértelműsítsük. Léteznek cégek, amelyek csak erre épültek. Az általuk lefejlesztett, havidíjjal rendelkező külső programmal rá tudunk csatlakozni a “lájkolható” céges Facebook oldalunkra és annak nevében tudunk kommunikálni tömegesen a feliratkozott követőinkkel Messengeren.

Jól hangzik? Elkezdett járni a pénzcsináló agytekervény?

Én 2018 elején hallottam erről először, nekem azonnal elkezdett járni az agyam. Utána olvastam, megtanultam, kitanultam, használtam.

Igen, itt is gyűjthetsz feliratkozókat, mint az e-mail marketingnél. Ha pedig már említettem, akkor e-mail marketingről is egy-két szó. 2020-ban is működik. Aki nem épít releváns, legális listát, az ma már elveszett hosszú távon. Egyszerűen a Google és Facebook rendszerében is kincset érnek ezek a gondosan kialakított listák, hisz célközönségekként tudjuk őket alkalmazni, nemhogy egy e-mail külső szoftver esetében.

Vállalkozási profiltól függetlenül listát építeni kell, minél nagyobb adathalmazzal, hogy a megfelelő ajánlatot, a megfelelő kommunikációval tudjuk kiküldeni a vásárlóinknak. A példa kedvéért, ha adott egy budapesti üzleted, de webáruházként is ténykedsz egyszerre, akkor miért küldesz ki olyan e-mailt a vidéki vásárlóidnak, amely a budapesti boltodba csábítja őket?

Írhatnánk, hogy a kivétel erősíti a szabályt, de érted már? Ha a listádban már annyi adat fel van rögzítve pluszban, hogy mely településen lakik az adott e-mail cím tulajdonos, ő hány éves hozzávetőlegesen illetve férfi vagy nő, akkor Te vezető szerepben vagy ma Magyarországon az e-mail marketinged kapcsán, de jó eséllyel a konkurenciád előtt vagy.

Szóval igen: erre képes a chatbot is.

A relevánsan épített – értsd: csak potenciális vásárló jelöltekből áll – listáddal, a feliratkozóiddal tudsz kommunikálni.

Mi a különbség az emailekkel szemben?

Amíg az e-maileket a lista 10-30%-a nyitja meg (ennél jobb arányt kevés piacon és kemény munkával lehet elérni) – és ezek már jó arányok – addig a Messenger chatbotnál nagyon bénának kell lenned ahhoz, hogy a kiküldött üzeneteidet ne nyissák meg 80%+ arányban.

2019 őszén, a Black Friday napján volt 15 ezer aktív feliratkozóm a chatbot listán, akikkel kommunikálhattam promóciós céllal is, a kiküldött üzenetemet 97% nyitotta meg és 56% át is kattintott az ajánlat után a webshopra, ahol a vásárlói viselkedést figyelve hozzávetőlegesen 24 óra alatt 910 fő vásárolt is, átlag bruttó 7.000 Ft-os kosárértékkel. Körülbelül 6.370.000-es forgalom generálódott. ~16,5 %-os konverzió arány.

Gigamega überbrutál volt átélni.

Mára a Facebook nagyon megszigorította a szabadon küldhető chatbot üzenetek feltételeit és számát, de a 2020-as Black Friday-re már most készülök chatbot szinten is.

Szeretnék egy 30.000-es listát megdolgoztatni, akár fizetve ezért a Facebooknak, mert azzal, hogy fizetőssé vált mindez egy biztos: kitisztult a piac, a konkurenciák leredukálódtak és a kitartó chatbotosok előtt ott a lehetőség, hogy alkossanak valami maradandót.

A torta ugyanakkora, de nagyobb szeletet lehet kivágni belőle. Ez egy nagy lehetőség, szóval fizetni is fogok a Facebooknak, mint a katonatiszt.

Ha szívesen leülnél velem beszélgetni erről, akár telefonon vagy élőben, akkor írj egy e-mailt az info@vegelnaploja.hu címre és óradíjam ellenében összehozzuk.